جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

فرمولاسیون

فرمولاسیون نقش مهمی در اثربخشی هر محصول دارد. محصولات به ندرت به شکل ماده خالص شیمیایی تجویز می شوند و تقریباً همیشه به شکل فراورده های فرموله شده ارائه می شوند. برای این منظور می توان محصولات به نسبت ساده تا را با بکارگیری افزودنی های مناسب یا مواد جانبی در فرمولاسیون به کار برد. این مواد افزودنی هستند که در کنار بقیه اجزا موجب حل شدن، سوسپانسیون شدن، قوام یافتن و یا محافظت شده و فراورده ها و اشکال متنوعی را تشکیل می دهند.

برای تضمین کیفیت محصول، خصوصیات زیادی مورد نیاز است که از جمله می توان پایداری شیمیایی و فیزیکی، در صورت نیاز محافظت مناسب در مقابل آلودگی میکروبی، یکنواختی در دز محصول، مطلوب بودن برای استفاده کنندگان و همچنین بسته بندی و لیبل (برچسب) مناسب را نام برد.

باید به تفاوت های موجود میان فرمولاسیون های به ظاهر مشابه و دلایل احتمالی این تفاوت ها توجه داشت. در حال حاضر مشخص شده است که فرمولاسیون می تواند برکارکرد محصول اثر بگذارد، به همین دلیل در سال های اخیر توجه فزاینده ای به سوی حذف تفاوت های موجود در ویژگی های فراهمی زیستی به ویژه برای محصولات معادل شیمیایی معطوف شده است. برای بهینه سازی فراهمی زیستی محصول، اغلب نیاز به انتخاب دقیق و مناسب ترین شکل شیمیایی از مواد اولیه است. به عنوان مثال چنین انتخابی باید با توجه به محلولیت لازم، اندازه ذره ای و شکل فیزیکی ماده اولیه باشد و باید افزودنی ها و مواد کمکی در تولید فراورده را مد نظر قرار داد. روند تولید و بسته بندی مناسب نیز اهمیت دارد.
بنابراین شرکت اشکان زیست دارو با در نظر گرفتن نکات یاد شده جهت ارتقا کیفیت محصول در حوزه داروی انسانی، داروی حیوانی و آرایشی و بهداشتی به ارائه فرمولاسیون به ذی نفعان این صنعت پرداخته است که این اطلاعات بر پایه دانش روز دنیا و بهره گیری از مشارکت و همکاری با تولید کنندگان معتبر مواد اوایه می باشد
مطمئنا اعتماد به تجربه و سابقه شرکت اشکان زیست دارو پشتوانه ای برای موفقیت در سرمایه گذاریتان خواهد بود.

fa_IRPersian